29 juni 2016

Spaghetti met gekarameliseerde uien-tomatensaus en basilicum

Ik zat weer even in zo’n fase waarin ik geen inspiratie heb en geen zin heb om te koken. Daar heb ik een hekel aan, want normaal kan ik echt genieten van het bedenken, bereiden en serveren van een lekkere maaltijd.

Gelukkig wist ik met dit recept die fase weer te doorbreken. Nee, het is geen superbijzonder of revolutionair recept. Maar het is wel een eenvoudig maar supersmaakvol geheel. En dat had ik blijkbaar even nodig.

Deze pasta bevat maar een paar ingrediënten, dus zorg dat je kwaliteitsspullen in huis haalt. In dit soort gerechten maakt dat extreem veel verschil. 



Voor 2-3 personen
Ingrediënten:
  • 200 gram spaghetti
  • 2 grote uien
  • 1 el olijfolie
  • 7 zongedroogde tomaten, in kleine stukjes
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 tl gedroogde oregano
  • Handvol basilicumblaadjes
  • Optioneel: geroosterde kikkererwten 
Bereiding:
  • Snijd de uien in dunne halve ringen. Bak deze in een koekenpan op middelhoog vuur in de olijfolie tot de goudbruin zijn. Ze mogen zo zacht zijn dat ze uit elkaar beginnen te vallen. Voeg dan de zongedroogde tomaten en knoflook toe en bak een minuutje mee. Voeg dan de tomatenblokjes en oregano toe. Laat 10 minuten pruttelen. 
  • Kook terwijl je de saus maakt de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Roer deze vervolgens door de saus en serveer met de basilicumblaadjes. Maak eventueel af met wat geroosterde kikkererwten voor extra crunch.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...