27 juni 2016

Geroosterde kikkererwten met komijn

Hartelijk maandag, tijd voor een gezonde snack!

Ik ben zo gek op geroosterde kikkererwten. Ze zijn de perfecte combi van knapperig, hartig en gezond. Ideaal als je eigenlijk het liefst een zak chips leeg zou eten. Tenminste, dat hou ik mezelf dan voor.

Ongeveer een jaar geleden plaatste ik al een recept voor geroosterde kikkererwten, maar inmiddels heb ik het recept iets aangepast. Daarom geef ik je hierbij mijn nieuwe versie. Met komijn, want ik ben zo gek op het aardse zoete van deze specerij dat ik het elke dag wel zou willen eten. 



Ingrediƫnten:
  • 400 gram kikkererwten (dus niet een blik van 400 gram dat 250 gram uitlekgewicht heeft)
  • 1 tl olijfolie
  • ¼ tl komijn
  • ¼ tl paprikapoeder
  • ¼ tl zout
  • ¼ tl uienpoeder

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier. 
  • Was de kikkererwten goed schoon en droog ze helemaal af met een theedoek of keukenpapier. Leg de erwten op de bakplaat en voeg hier de olijfolie, komijn, paprika, zout en uienpoeder aan toe. Meng dit goed door, tot iedere erwt bedekt is met een kruidig olielaagje. 
  • Bak 15 minuten in de oven, en roer even goed om. Bak dan nog eens 15 minuten. Zet de oven uit, zet de deur op een kier en laat in de oven afkoelen. Het lekkerst als je ze direct eet, maar ook de dagen daarna nog heel lekker. Alleen iets minder knapperig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...