15 juni 2016

Snelle lo mein met spinazie voor een doordeweekse dag

Ik zit heel duidelijk een noedelfase. Er zijn momenteel weinig dingen waar je me gelukkiger mee maakt dan een vol bord met sliertjes die ik met behulp van mijn stokjes naar binnen kan slurpen. Alleen het opschrijven van deze zin doet me al afvragen of ik niet een tweede lunch voor mezelf kan maken om nog even een portie van dit lekkers naar binnen te werken.

Dit recept is zo’n heerlijk noedelrecept. Bovendien is hij in no time klaar en heel gezond. Nu heb je speciale lo mein noedels bij toko’s, maar daar kom ik helaas niet meer zo vaak. Dus gebruikte ik spaghetti.



Geïnspireerd op een recept van Damn delicious

Voor 2-3 personen
Ingrediënten:
  • 200 gram spaghetti/lo mein noedels
  • 1 el olijfolie
  • 200 gram spinazie, fijngehakt (mag ontdooid uit de diepvries)
  • 250 gram champignons, in plakjes gesneden
  • 75 gram (diepvries)erwten
  • 3 eetlepels sojasaus
  • 2 theelepels suiker
  • 1 theelepel sesamolie
  • ½ theelepel gemberpoeder
  • ½ theelepel sriracha
  • 1 eetlepel ketjap manis
  • ½ eetlepel zoete chilisaus
Bereiding:
  • Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking. Kook in de laatste minuut ook de diepvrieserwten mee. Bak intussen in de olie de champignons goudbruin. Voeg dan de spinazie toe en bak tot deze geslonken is. 
  • Meng voor de saus de sojasaus, suiker, sesamolie, gember, sriracha en ketjap door elkaar. Giet de pasta af als deze gaar is, en meng met de saus en de groenten. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...