30 maart 2016

Zelf spinazie a la crème maken

Spinazie is denk ik één van mijn favoriete bladgroenten. Redelijk neutraal van smaak waardoor je er allerlei smaken aan toe kan voegen, maar het slinkt ook flink bij bereiding waardoor je er makkelijk veel van naar binnen kan werken. En hoe meer groenten, hoe beter.

Nu weet ik dat veel mensen gek zijn op spinazie a la crème. Hartstikke goed dat je die spinazie eet natuurlijk, maar ik word altijd een beetje verdrietig van de ingrediënten in zo’n diepvriespak. Vaak zit er veel rotzooi in en kruiden of smaakversterkers die nergens voor nodig zijn.

Dan kan je het veel beter zelf maken. Is net zo snel, makkelijk en nog lekkerder ook. Je kan er immers zelf de smaken aan toevoegen die je wilt. Zo maakte ik dit recept niet met gewone slagroom maar met sojakookroom van Alpro. Gewone slagroom kan trouwens ook prima. Snufje knoflook en wat gerookte paprika en ik had de lekkerste spinazie a la crème die ik ooit gegeten heb. 



Ingrediënten:
  • 450 gram spinazie
  • 75 ml slagroom of sojaroom
  • 1 tl knoflookpoeder
  • ½ tl gerookte paprikapoeder
  • Zout en peper naar smaak
Bereiding:
  • Als je verse spinazie gebruikt, hak deze dan fijn en doe met een klein scheutje water in een pan. Deksel er op tot het geheel geslonken is. Zet het vuur laag. Gebruik je diepvriesspinazie, ontdooi dit dan in de magnetron of een pan, en knijp het overtollige vocht er uit. Doe dan in een pan en zet deze op een laag vuur. 
  • Meng de room, knoflook en paprikapoeder er doorheen en laat even goed door warmen. Breng op smaak met zout en peper en serveer meteen.

Dit recept bevat een product dat is opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening. Ik word niet betaald om over dit product te schrijven. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...