2 maart 2016

Linguine met champagnesaus

Pasta. Inmiddels is het zo’n standaardproduct geworden in mijn keuken dat ik soms vergeet het te waarderen voor wat het is. Een simpel deeg van bloem en water dat met de juiste behandeling ineens de basis vormt voor ultiem comfort food. Ik word in ieder geval altijd erg gelukkig van een groot bord warme pasta. Het liefst eet ik dat dan op de bank, in kleermakerszit met alleen een vork. Maar dat is wellicht wat specifiek.

Hoe dan ook, dit pastagerecht deed me weer eens realiseren hoe ontzettend lekker pasta eigenlijk is. Met een eenvoudige saus heb je zo een heerlijk gerecht op tafel en terwijl je je eerste hap neemt voel je spontaan alle stress van de dag van je af glijden. Laat je niet misleiden door het eenvoudige uiterlijk van dit gerecht; het is een echt succesnummer.

In dit recept maakte ik gebruik van champagne, maar een prosecco, cava of zelfs gewoon witte wijn werkt ook prima. 



Voor 4 personen
Ingrediënten:
  • 125 gram spekblokjes
  • 1 ui, fijngesnipperd
  • 2 eetlepels boter 
  • 200 ml champagne
  • 3 eetlepels slagroom
  • Versgemalen zwarte peper
  • Flinke handvol geraspte Parmezaanse kaas
  • 400 gram linguine
Bereiding:
  • Fruit de spekblokjes en de ui in de boter tot het licht goudbruin begint te kleuren. Voeg de champagne toe en laat even goed uitbruisen. Voeg ook slagroom en zwarte peper toe en laat nog een paar minuutjes goed doorwarmen. 
  • Kook intussen de linguine volgens de aanwijzingen op de verpakking. Roer de pasta als hij gaar is door de saus. Serveer meteen en bestrooi met de Parmezaanse kaas.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...