12 oktober 2015

Aziatische courgettenoedels

Mensen die zeggen dat ze het vervelend vinden om alleen voor zichzelf te koken, heb ik nooit begrepen. Waarom zou je genoegen nemen met een boterham, als je juist datgene kan koken dat jij het allerlekkerst vindt, zonder daarbij rekening te hoeven houden met de voorkeuren van anderen? Ik vind koken voor mijzelf heerlijk. Alles waar Laurens niet van houdt, komt op tafel.

Zoals deze noedels. Ten eerste is een vegan maaltijd niets voor hem, bovendien heeft hij een hekel aan courgette. Ik vond dit gerecht daarentegen fantastisch. Het was licht, goed op smaak en ik voelde dat ik iets goeds in mijn lijf stopte. Een groot succes waar ik in mijn eentje op de bank van heb kunnen genieten.

Heb je geen spiraalsnijder? Dan kun je ook met een kaasschaaf dunne plakken van de courgette snijden en die als noedels gebruiken. Zelf gebruik ik deze spiraalsnijder en hij bevalt goed.



Voor 1 persoon
Ingrediënten:
  • 1 courgette
  • 1 el olijfolie
  • 150 gram champignons, in plakjes
  • 1 paprika, in blokjes
  • 1 ui, in halve ringen
  • 1 teentje knoflook, fijngehakt
  • 1 tl sesamolie
  • 1 tl sojasaus
  • 1 tl gembersiroop

Bereiding:
  • Bak de champigons, paprika en ui in de olijfolie goudbruin. Snijd intussen de courgette in slierten met een spiraalsnijder. 
  • Voeg als de groenten goudbruin zijn, de knoflook toe en bak nog een minuutje of twee mee. Voeg dan de courgette toe en bak ook die een minuutje mee. Roer er tot slot de sesamolie, sojasaus en gember door en meng goed. Serveer meteen. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...