3 augustus 2015

Aardbeien-perzikwatercocktail met citroenbrandewijn

Ik sta bij mijn familie en vrienden bekend om het feit dat ik altijd water drink. De opmerkingen als “Dat is te duur hoor!”, “Wat ben je weer gezellig!” of “Word je dat nou echt nooit eens zat?” zijn veelgehoord als ik ergens op visite ben. Maar ja, ik hou nou eenmaal niet van frisdrank of vruchtensappen en koffie of thee is maar beperkt aan mij besteed dus ben ik helemaal in mijn nopjes met een glas water.

Kraanwater, welteverstaan. Ik vind mineraalwater namelijk de grootste onzin in Nederland. Wij hebben kraanwater van fantastische kwaliteit en met een heerlijke smaak. Des te meer reden dus om gewoon lekker kraanwater te drinken en dat vooral ook mee te nemen als ik ergens naartoe ga.

Dat laatste doe ik al jaren in mijn knalrode dopper. Hij is inmiddels wat beschadigd, maar dat is ook niet zo gek na 3 jaar dagelijks gebruik. Toch blijft hij fijn. Hij kan in de vaatwasser, is te gebruiken als normale drinkfles en als glas en hij heeft in al die jaren nog nooit gelekt. Ik hou ervan. Toen dopper uitkwam met een watercocktailboekje was ik dan ook vreselijk enthousiast.

Het Watercocktailboekje is gemaakt in samenwerking met The Fabulous Shakerboys en staat vol met heerlijke cocktails gemaakt met kraanwater. En voor je denkt dat dat saai is of niet echt veel smaak heeft, daar hoef je echt niet bang voor te zijn. In het boek staan zowel alcoholvrije cocktails als drankjes met een alcoholische touch en ze zijn stuk voor stuk supersmaakvol. En zeg nou zelf, van cocktails met namen als Granny’s green apple pie, The passion is the message en This winter is nuts ga je toch vanzelf watertanden? Ik in ieder geval wel.

Naar aanleiding van het receptenboekje bedacht ik mijn eigen cocktail. Met alcohol, natuurlijk. Niet alleen goed te shaken in je dopper, ook nog eens prima mee te nemen. Maar je kan hem ook gewoon lekker thuis op de bank drinken.

Het Watercocktailboekje koop je hier voor 4,50 euro. 



Ingrediënten:
  • 10 medium, goed rijpe aardbeien ontdaan van kroontjes
  • 1 rijpe perzik, geschild
  • 40 ml citroenbrandewijn of limoncello (of 1 el citroensap als je geen alcohol wilt)
  • 100 ml water

Bereiding:
  • Pureer de aardbeien en perzik met een staafmixer of in de keukenmachine tot een gladde puree. Het kan ook met een vork, maar dan blijf je stukjes aardbei in je drankje houden. Doe dit in een dopper, samen met de citroenbrandewijn, water en eventueel wat ijs. Sluit de dopper af en schud er goed mee. Serveer meteen of neem mee in je dopper. 

Het Watercocktailboekje is naar mij opgestuurd. Het feit dat dit product naar mij is opgestuurd is niet van invloed op mijn mening over dit boekje of over dopper. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...