19 augustus 2015

Eenpanspasta met chipolataworstjes

Dit is zo’n gerecht dat ik steeds voorbij zag komen op Pinterest, in allerlei verschillende vormen: pasta die van begin tot eind in één pan gemaakt wordt. Zowel saus als pasta gaan samen in een pan, om uiteindelijk tot een snel maar heerlijk eindresultaat te komen.

Zoals altijd met dit soort hitrecepten, was ik sceptisch. Het leek me gewoon niet zo lekker om de pasta volledig in de saus te koken, ik was bang dat het eindresultaat te nat of te droog zou worden en ik was bang dat het flauw zou zijn.

Zoals altijd met dit soort dingen, had ik het mis. Dit pastagerecht is heerlijk romig en absoluut smaakvol, zolang je er voor zorgt genoeg smaakvolle ingrediënten te gebruiken. En goed gekruid Italiaans worstje bijvoorbeeld, zoals de chipolataworstjes in dit geval. Maar ook een lekkere salami of chorizo zou hier heerlijk in zijn. Ook hoef je echt niet bang te zijn voor een te nat of te droog eindresultaat. Te nat wordt het namelijk niet snel, en als je het te droog vindt kan je altijd een scheutje water (of wijn!) toevoegen. 



Ingrediënten:
  • 1 el olijfolie
  • 4 chipolataworstjes, het vlees uit het vel gehaald
  • 1 rode paprika, in blokjes
  • 1 ui, fijngesnipperd
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 blik tomatenblokjes van 400 gram
  • 500 ml water of bouillon
  • 250 gram fussili
Bereiding:
  • Zet een grote pan op middelhoog vuur, en verwarm hierin de olijfolie. Voeg het worstvlees toe, en bak rul tot het goudbruin is. Voeg dan de paprika, ui en knoflook toe en bak zo’n 2 minuten mee. 
  • Voeg de tomatenblokjes, water of bouillon en fussili toe. Kook dit tot de pasta gaar is, volgens de aanwijzing op de verpakking. Doe de deksel hierbij niet op de pan en blijf zeker op het eind regelmatig roeren. Serveer als de pasta gaar is, eventueel met wat fijngehakte bieslook. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...