12 november 2014

Volkorenpenne met geroosterde paprikasaus met dille en gebakken kabeljauw

Op woensdagavond stuurde L. me een appje dat hij niet thuis zou eten vanwege zijn werk. Dat vond ik jammer, maar dat gaf me wel de kans om iets te eten wat ik heel lekker vind en waar hij geen fan van is. Ik dook dus meteen in de koelkast om te kijken wat ik had liggen waar ik hem geen plezier meedoe. De opbrengst was volkorenpenne, verse dille en kabeljauw. Dat moest wel gaan lukken.

Het recept dat ik maakte op deze avond was pure improvisatie maar naar mijn bescheiden mening een groot succes. Ik weet dus zeker dat dit vaker op tafel gaat verschijnen op dagen dat ik alleen eet. 



Voor 1 persoon
Ingrediƫnten:
  • 100 gram volkorenpenne
  • 1 pot geroosterde paprika’s 
  • Flinke handvol dille
  • ½ tl knoflookpoeder
  • Optioneel: 1 el slagroom
  • 1 el olijfolie
  • 1 kabeljauwfilet

Bereiding:
  • Pureer de paprika, dille en knoflookpoeder tot een gladde saus. Dit kan met een staafmixer maar ook in de keukenmachine of blender. 
  • Breng water aan de kook voor de pasta en kook de pasta 1 minuut korter dan aangegeven op de verpakking. 
  • Verwarm de olijfolie in een koekenpan op middelhoog vuur. Bak hierin de kabeljauw gaar en een beetje goudbruin, zo’n 4 minuten per kant – afhankelijk van de dikte van de filet. 
  • Giet de pasta af en meng de saus door de pasta. Zet nog een minuutje op het vuur om alles goed door de warmen. Maak eventueel af met een eetlepel slagroom. Serveer met de kabeljauwfilet.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...