21 november 2014

Sinterklaastip: Donald Duck kookboek

Koken is er bij mij met de paplepel ingegoten. Mijn moeder is een fantastische kok en veel van wat ik kan, heb ik van haar geleerd. Vooral de Franse technieken (roux maken, etc.) heeft zij me als jong meisje voor gedaan, evenals het combineren van smaken. Daar heb ik nu, jaren later, nog elke dag plezier van.



Mijn persoonlijke overtuiging is dan ook dat het goed is om je kind jong te leren koken. Gelukkig kan Donald Duck daarbij helpen. In dit leuke kookboek vind je recepten voor voor- en hoofdgerechten, maar ook tussendoortjes, drankjes en taart. De recepten zijn voorzien van illustraties, mooie foto’s en informatie over de calorieën, tijd die het kost om te maken en hoe moeilijk het is. Er staat zelfs bij of je extra goed je tanden moet poetsen als je een gerecht gegeten hebt, bijvoorbeeld omdat er veel suiker in zit.



Als je nog niet kan koken is dat geen probleem, want Oma Duck geeft aan het begin van het boek haar geheimen prijs. Van eieren splitsen tot het maken van een salade, het komt allemaal aan bod.

Tussen de recepten door staan grappige strips van Donald Duck en andere inwoners van Duckstad. Deze strips hebben allemaal iets met eten te maken en maken het boek niet alleen leuk om uit te koken, maar ook om in te lezen. 



Kortom: wil jij jouw kind Katriens Torteltaart, Hiawatha’s visfeest of Panchito’s tortillataartje leren maken, geef de Sint dan vooral de opdracht dit boek cadeau te doen. Je kind zal er nu veel plezier van hebben en waarschijnlijk in de toekomst nog veel meer.

Het boek is onder andere te koop via bol.com en kost 11,95 euro. 

Dit artikel bevat een product dat is opgestuurd door een merk, PR bureau of uitgeverij. Dit is niet van invloed op mijn mening.

<meta name="d0afa9121411e24" content="c861591f23c570dabf45a2be6d4b528d" />

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...