28 januari 2013

Pasta met kip uit de oven met een krokant laagje

Nu ik verhuisd ben, woon ik in een stad waar ik veel dingen nog niet weet te vinden. Een toko of Turkse supermarkt bijvoorbeeld. Wat ook betekent dat ik bepaalde ingrediƫnten ineens niet meer in mijn voorraadkast heb. Zoals bijvoorbeeld mijn geliefde panko. Natuurlijk zou ik dat even kunnen halen bij de toko in de buurt van mijn werk, maar kennelijk ben ik nog niet zo helder van geest geweest.

Om toch dat krokante korstje op dit pastagerecht te kunnen maken, besloot ik wat beschuitjes te verkruimelen en er geraspte kaas doorheen te mengen. Dat bleek een goed idee. Niet zo lekker als panko, maar een prima vervanger. Al moet ik nu toch eens gaan kijken of ik hier in de buurt een Turkse supermarkt kan vinden. 



Ingrediƫnten:
  • 1 el olijfolie
  • 2 stengels bleekselderij, in stukjes
  • 1 groene paprika, in stukjes
  • 150 gram champignons, in plakjes
  • 2 kipfilets, in blokjes
  • 1 ui, gesnipperd
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 el gedroogde oregano
  • 1 tl paprikapoeder
  • Scheutje volle melk
  • 5 beschuitjes, verkruimeld
  • 100 gram geraspte kaas
  • 1 tl tijm
  • 300 gram pasta, gekookt volgens de aanwijzingen op de verpakking

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 200 graden. 
  • Bak de bleekselderij, paprika, champignons, ui en knoflook in de olijfolie goudbruin. Voeg de kipfilet toe en bak ook deze goudbruin. Voeg de tomatenblokjes, oregano, paprikapoeder en melk toe en laat even warm worden. Roer dan de gekookte pasta door de saus. 
  • Meng de beschuitjes met de kaas en de tijm. Doe de pasta in een ovenschaal en bestrooi met het beschuitmengsel. Zet ongeveer 15 minuten in de oven, of tot de toplaag goudbruin en krokant is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...