5 juni 2017

Zomerse ijsthee met waterijs

Onlangs was ik op het fonQ foodblogevent. Daar deden we iets heel tofs: we maakten ijskoffie met Raketjes. Ja, ik bedoel die ijsjes. De barista vertelde dat het recept was ontstaan toen hij zin had in ijskoffie maar geen ijsblokjes in huis had. Hij besloot de koffie te koelen met de Raketjes in de verpakking, maar koos er toen voor om toch gewoon het hele ijsje in de koffie te doen. Het resultaat was een heerlijk verfrissende ijskoffie die gek genoeg niet te zoet was maar wel een fijn fruitig smaakje op de achtergrond had.

Nu ben ik zelf meer een thee- dan een koffiedrinker, dus besloot ik deze techniek eens toe te passen op thee. Ik gebruikte de Celestial Seasonings Bengal Spice Infusion omdat deze lekker kruidig en sterk van smaak is. Die kan dus wel de smaak van een fijn waterijsje hebben.

Welk waterijsje je gebruikt, is helemaal aan jou. Ik koos voor één van die simpele waterijsjes die in zo’n lang plastic zakje zitten die je open moet knippen. Je weet wel, die je niet ingevroren koopt en die in de supermarkt bij de frisdrank liggen. Volgens mij zitten er 5 of 6 smaken in zo’n verpakking, ik nam er een met sinaasappelsmaak. Maar doe vooral je ding! Punt hiervan is dat je snel een lekkere, zoete en smaakvolle ijsthee hebt die ook nog eens supereenvoudig is om te maken. 



Ingrediënten:
  • 1 theezakje van jouw favoriete thee
  • 1 waterijsje naar keuze
  • 3 plakjes sinaasappel
  • IJsblokjes

Bereiding:
  • Zet van het theezakje een kop thee zoals je dat normaal zou doen, maar gebruik hiervoor iets minder water zodat je thee lekker sterk is. Haal je theezakje uit de thee en doe het waterijsje er in. Laat volledig smelten. 
  • Serveer de ijsthee met wat plakjes sinaasappel of ander fruit naar keuze en lekker veel ijsklontjes. Enjoy!
Dit recept bevat een ingrediënt dat mij is opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening. Ik word niet betaald om over dit product te schrijven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...