10 oktober 2016

Gewokte tofu met erwtjes in sticky saus

Mijn favoriete dagen om te koken zijn de dagen waarop ik de koelkast open trek en bedenk wat ik zal gaan maken met wat ik in huis heb. Dit recept ontstond op zo'n dag. Ik had een blok tofu dat op moest, erwtjes in de diepvries en alles in huis voor een lekker sausje. Zo makkelijk kan het zijn.

Deze blokjes tofu zijn perfect voor bij rijst of noodles. Een beetje gewokte Chinese kool erbij en je hebt een lekkere, volwaardige, gezonde en snelle maaltijd voor na een werkdag. 



Ingrediƫnten:
  • 375 gram tofu
  • 3 eetlepels zonnebloemolie
  • 1 eetlepel sesamolie
  • 1 eetlepel sojasaus
  • 1 eetlepel lichtbruine basterdsuiker
  • 1 theelepel rijstazijn
  • 1 theelepel sriracha (meer of minder kan ook)
  • 150 gram diepvrieserwten
  • Optioneel: sesamzaadjes

Bereiding:
  • Wikkel de tofu in een theedoek of keukenpapier en knijp voorzichtig maar stevig al het overtollige vocht er uit. Snijd de tofu in blokjes van 1x1 cm. 
  • Meng de sesamolie, sojasaus, suiker, azijn en sriracha in een kommetje tot een saus. Zet aan de kant.
  • Doe de zonnebloemolie in een wok en verwarm op hoog vuur. Bak hierin de tofu goudbruin. Voeg de saus en de diepvrieserwtjes toe en roer door tot de erwtjes ontdooid en warm zijn en de saus iets is ingedikt. Maak eventueel af met wat sesamzaadjes. Meteen geserveerd het lekkerst.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...