13 april 2016

Drie tips om je crackers extra lekker te beleggen


Ik ben gek op crackers. Of het nu Matzes zijn, volkoren knäckebrod of iets vergelijkbaars: als het knapperig en dun is, ben ik fan.

Maar hoe beleg je die crackers nu? Er zijn heel veel opties natuurlijk, zoals een plakje kaas, een beetje jam of pindakaas en banaan. Maar ik hou het graag net even wat spannender. Daarom hieronder mijn drie favoriete belegjes voor crackers.

Ik gebruikte dit keer de Wasa Crunch Sensation Sesam. Een superkrokante cracker met extra sesamzaadjes voor een nog lekkerdere smaak. Maar dit beleg kan natuurlijk op elke soort cracker. 



Tip 1: Pittige hummus met spinazie
Elk excuus dat ik kan bedenken om extra groenten naar binnen te werken, pak ik met beide handen aan. Zoals bij deze cracker. Maak zelf hummus met dit recept en voeg wat rode peper toe in de keukenmachine, of koop een bakje pittige hummus in de supermarkt. Beetje spinazie op de cracker leggen, hummus er op en klaar ben je. 



Tip 2: Wortel-gemberspread met koriander
Deze spread is lekker zoet en blijft een aantal dagen goed in de koelkast. Ideaal als gezond broodbeleg dus. Neem een winterpeen, snijd die in plakken en kook in heet water tot hij zacht is. Doe in een keukenmachine, samen met 1 theelepel vers geraspte gember, 1 theelepel citroensap, 2 theelepels goede olijfolie en een handvol verse koriander. Pureer tot een gladde massa. Laat helemaal afkoelen en beleg er vervolgens je cracker mee. Maak af met wat verse koriander en enjoy!



Tip 3: Hummus met zwarte olijven en gerookte paprika
Ja, ik ben nu eenmaal gek op hummus. Het is lekker romig maar ontzettend gezond en heerlijk smaakvol. Dus heb ik nog een cracker met hummus als beleg. Maar dan wel met olijf. Ik vind de smaakcombinatie van hummus met olijf erg goed, zeker als je lekkere olijven hebt. Ik hou voor dit recept van kalamata olijven, maar neem vooral een variant die je lekker vindt.

De cracker maken is simpel: besmeer de cracker met een royale laag hummus. Snijd twee olijven in plakken en leg dit er bovenop. Maak af met wat gerookte paprikapoeder en enjoy!

Dit recept bevat een product dat ik heb gekregen van een PR-bureau of merk. Ik word niet betaald om hierover te schrijven. Alle meningen zijn van mijzelf. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...