22 juli 2015

Home made vanillegranola met pure chocolade

Granola is mijn nieuwe beste vriend. Zeker nu ik het zelf maak en er allerlei variaties op bedenk. Een aantal maanden geleden plaatste ik al mijn basisrecept voor granola met kaneel maar de variaties blijven komen.

Onderstaande variant is zonder kaneel maar met chocolade en daardoor in korte tijd mijn favoriet geworden. Erg prettig als je weet dat je een lange werkdag zonder schuldgevoel mag beginnen met chocolade. 



Ingrediƫnten:
  • 100 gram havermout
  • 3 eetlepels vloeibare kokosolie of andere olie
  • 3 eetlepels honing
  • 2 theelepels vanille extract
  • 1 eetlepel lijnzaad
  • 1 eetlepel chiazaad
  • 50 gram extra pure chocolade (85%) in kleine stukjes gehakt
  • 2 eetlepels rozijnen of krenten
Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 175 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier. 
  • Doe de kokosolie, honing en vanille in een kom en zet 30 seconden in de magnetron om het wat vloeibaarder te maken. Giet dit vervolgens door de havermout tot alles goed verdeeld is en alle havermout bedekt is met een dun laagje van het mengsel. 
  • Verdeel in een dunne laag over de bakplaat. Bak in 10-15 minuten goudbruin in de oven, afhankelijk van hoe donker je het wil. Roer het mengsel tussendoor even om waarbij je vooral de randjes naar binnen schept, want die verbranden sneller. 
  • Laat de havermout afkoelen en meng er vervolgens lijnzaad, chiazaad, chocolade en rozijnen doorheen. Blijft weken goed in een luchtdichte verpakking. Erg lekker met dikke, Griekse yoghurt en wat vers fruit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...