16 maart 2015

Home made granola

Ik vind yoghurt met muesli ’s ochtends altijd erg lekker. Maar dan wil ik het liefst wel die knapperige, zoete muesli. Die waar heel veel rotzooi in zit ja.

Dat moest anders, dus besloot ik zelf mijn muesli te maken. En ik kwam er al snel achter dat ik daar heel gelukkig van word. Mijn muesli is lekker geroosterd, zoet door de honing, lekker vullend door de noten en vezelrijk door de kokos. Niks op aan te merken dus, en ik kijk nu echt weer uit naar mijn ontbijt. 



Ingrediënten:
  • 75 gram havermout
  • 25 gram noten naar keuze (bijvoorbeeld pecannoten)
  • 2 eetlepels geraspte kokos
  • 3 eetlepels vloeibare kokosolie of andere olie
  • 3 eetlepels honing
  • 2 theelepels kaneel
  • 1 theelepel vanille extract
Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 175 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier. 
  • Meng de havermout en de eventueel wat fijner gehakte noten met de kokos en kaneel door elkaar. Doe de kokosolie, honing en vanille in een kom en zet 30 seconden in de magnetron om het wat vloeibaarder te maken. Giet dit vervolgens door het havermoutmengsel tot alles goed verdeeld is en alle havermout bedekt is met een dun laagje van het mengsel. 
  • Verdeel in een dunne laag over de bakplaat. Bak in 10-15 minuten goudbruin in de oven, afhankelijk van hoe donker je het wil. Roer het mengsel tussendoor even om waarbij je vooral de randjes naar binnen schept, want die verbranden sneller. 
  • Blijft weken goed in een luchtdichte verpakking. Erg lekker met dikke, Griekse yoghurt en wat vers fruit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...