11 juli 2014

Coconut lemon pudding pie

Ik doe mijn boodschappen één keer in de week. Nee, wacht. Dat moet ik even corrigeren: één keer in de week laat ik mijn boodschappen bezorgen. Ondanks mijn liefde voor eten is mijn haat voor boodschappen doen zo groot dat ik met plezier wat extra geld kwijt ben aan de mensen van Albert Heijn als ze die kratten boodschappen gewoon gelijk in mijn keuken zetten.

Dat betekent wel dat op de dag voordat de boodschappen bezorgd gaan worden, we meestal net iets minder in huis hebben dan ik prettig vind. Dan is het extra fijn als je een recept tegenkomt voor iets waar je alles al voor in huis hebt. Deze coconut lemon pudding pies van Donna Hay bevoorbeeld.

Deze pudding pies zijn heerlijk zoet en zomers. Ideaal voor na een barbecue of een lekkere Aziatische maaltijdsalade.


Klik op meer lezen voor het recept!

Aangepast van Donna Hay, voor 2 tot 3 porties
Ingrediënten:
  • 90 gram suiker
  • 2 tl bloem
  • ½ tl baksoda
  • 25 gram geraspte, ongezoete kokos
  • 1 tl citroenrasp
  • 60 ml citroensap
  • 15 gram boter, gesmolten + wat extra voor invetten
  • 80 ml volle melk
  • 1 ei
Bereiding:
  • Verwarm je oven voor op 180 graden. 
  • Combineer in een kom de suiker, bloem, baksoda, kokos en citroenrasp en roer door elkaar. Combineer in een andere kom het citroensap, de boter, de melk en het ei. Het kan zijn dat je melk in de schift gaat door het citroensap. Dit is niet erg. Combineer de natte en de droge ingrediënten en meng tot een glad beslag. Giet dit in twee tot drie met boter ingevette ramekins. 
  • Bak 20-25 minuten, of tot goudbruin en gaar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...