20 januari 2014

BBQ Pork and waffles

Chicken and waffles. Weet je nog? Zoete wafels met krokant gefrituurde kipfilet. Een vreemde combinatie die me in eerste instantie echt helemaal niks leek, maar die uiteindelijk een positieve verrassing bleek. De combinatie van het krokante met het zachte en het zoete met het hartige was een schot in de roos.

In het boek Bespaar met Jamie staat een vergelijkbaar recept, maar dan voor BBQ pork and waffles. Nu hadden we nog een flink stuk rollade over en ik besloot dat dit best getransformeerd kon worden tot het gerecht uit Jamies boek. En ik had gelijk. Opnieuw bleek de combi van zoet en hartig een gouden zet. Alleen met de barbecuesaus was het allemaal net iets smaakvoller.

Overigens heb ik nog steeds geen wafelijzer, dus komen de wafels weer gewoon uit de pan. 



4 personen, uit Bespaar met Jamie
Ingrediƫnten:
  • 20 gram boter
  • 1 groot ei
  • 1 el suiker
  • 140 gr zelfrijzend bakmeel
  • ½ tl baksoda
  • 185 ml melk
  • 300 gr gebraden varkensvlees (ik gebruikte rollade)
  • 1 ui, fijngesnipperd
  • 1 tl olijfolie
  • Barbecuesaus, hoeveelheid naar smaak (ik gebruikte mijn eigen recept

Bereiding:
  • Smelt de boter. Splits het ei en klop het eiwit met de suiker tot je stijve pieken hebt. Klop de dooiers met de boter en klop hier de bloem en baksoda doorheen. Meng hier de melk door en spatel er tot slot het eiwit doorheen. Bak hier vier wafels van in een wafelijzer of gewoon in een droge koekenpan tot ze goudbruin en gaar zijn. 
  • Trek het gebraden varkensvlees in flinters. Bak de ui in de olijfolie glazig. Voeg hier het varkensvlees en de barbecuesaus aan toe en laat goed heet worden. Serveer het varkensvlees op de wafel. Erg lekker met een frisse salade.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...