19 januari 2015

Banaanpannenkoekjes met havermout en kaneel

Ooit probeerde ik deze pannenkoekjes al eens te maken met appel er in. Dat was, op zijn zachtst gezegd, geen succes.

Een nieuwe poging met appel trok me niet meer zo, maar wat havermout en kaneel leek me prima in deze pannenkoekjes. Gelukkig verliep deze poging een stuk beter. Het eindresultaat was een stapeltje mooie, stevige pannenkoekjes die van nature zoet zijn en flink wat eiwitten en vezels bevatten. Op de pannenkoekjes kan je prima de ochtend door komen.

En omdat ik de appel toch niet helemaal wilde weglaten, legde ik daar maar gewoon wat plakjes van bovenop. Wel zo veilig.





Voor 8-9 pannenkoekjes
Ingrediënten:
  • 1 hele rijpe banaan
  • 2 eieren
  • 3 eetlepels havermout
  • ½ tl kaneel
  • Boter of olie om in te bakken
  • Optioneel: honing

Bereiding:
  • Pureer de banaan helemaal glad. Roer hier de twee eieren door tot een glad beslag. Voeg dan havermout en kaneel toe en meng goed door.
  • Verwarm een koekenpan op middelmatig vuur. Bak 3 kleine pannenkoekjes per keer. Draai ze om als je kleine bubbeltjes ziet ontstaan aan de bovenkant van je pannenkoekje. Serveer zoals ze zijn, of eventueel met wat honing voor extra zoetheid.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...