31 oktober 2014

Snelle naanpizza's

Op vrijdagavond heb ik steevast geen zin om te koken. Ik ben moe van een week werken en wil eigenlijk alleen nog maar douchen, iets makkelijks aantrekken en op de bank ploffen om samen met mijn man (dat klinkt nog steeds gek!) een paar afleveringen van een of andere serie te kijken. Maar om nu elke vrijdagavond pizza te bestellen, dat gaat me te ver.

Zelf pizza’s bakken is me op vrijdag veel te veel werk, maar ik heb nu een tussenoplossing gevonden waar ik meer dan tevreden over ben. Een supermakkelijke manier van zelf pizza maken waarbij je een beetje smokkelt met de bodem. Dit is zo’n beetje maximale hoeveelheid werk die ik wil verzetten op een vrijdagavond, maar het eindresultaat en de wetenschap dat ik me geen zorgen hoef te maken dat de pizzabezorger inmiddels mijn voornaam weten, zijn het waard.

Natuurlijk kun je deze pizza naar hartenlust beleggen. Geitenkaas, rucola en parmaham bijvoorbeeld. Of gorgonzola en vijgen. Of zelfs shoarma en knoflooksaus. Doe je ding.



Voor 1 pizza:
  • 1 naanbrood, smaak naar keuze
  • 4 eetlepels gezeefde tomaten
  • 1/8 tl gedroogde oregano 
  • 1/8 tl knoflookpoeder
  • 1/8 tl gedroogde basilicum
  • ¼ bol mozzarella
  • Toppings naar keuze. Ik gebruikte salami, ui, paprika en champignon maar doe wat je lekker vindt.

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 220 graden.
  • Meng de gezeefde tomaten met de oregano, basilicum en knoflookpoeder. Verdeel de saus over het naanbrood. Verdeel hier de kaas overheen. Beleg vervolgens met jouw favoriete toppings. 
  • Bak het naanbrood 6-8 minuten, of tot de randen van het brood wat beginnen te kleuren en je toppings gaar zijn als dat nodig is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...