8 mei 2017

Pastasalade van orecchiette met snelle ranch dressing

Jongens, het is mei. Dat betekent dat het mooie weer er echt aan komt (hoop doet leven!) en dat het weer tijd wordt voor maaltijdsalades. Pastasalade is echt mijn favoriet in die categorie dus ik deel erg graag weer een receptje voor.

Deze pastasalade maakte ik met orecchiette van Grand’Italia. Orecchiette betekent voor zover ik weet ‘oortjes’ en deze pasta heeft dan ook de vorm van oorschelpen. Ik vind ze in ieder geval erg lekker in een pastasalade omdat ik de groente vaak vrij klein snij en de pasta en de groente zo hetzelfde formaat hebben.

Als dressing maakte ik iets ontzettend on-Italiaans, namelijk een snelle ranch dressing. Deze dressing eten de Amerikanen graag bij salades maar ook bij fried chicken en de ‘Cool American’ smaak van Dorito’s zijn eigenlijk ranch dressing smaak. In Amerika heten ze dan ook ‘Cool Ranch’. Deze dressing is lekker fris, een tikje zoet en vooral ontzettend smaakvol. Echt een aanrader dus.

Je kan toevoegen aan de salade wat je zelf wil. Als je behoefte hebt aan meer eiwitten, dan kan je er bijvoorbeeld kikkererwten of tofu doorheen doen, of stukjes gebakken kip als dat meer je ding is. Ik hou hem graag vegan en licht, maar het is jouw feestje!



Voor 2 personen
Ingrediƫnten:
  • 200 gram orecchiette
  • 1 gele paprika, in blokjes
  • 20 cherrytomaatjes, gehalveerd
  • ½ komkommer, in blokjes
  • 1 klein kropje romaine sla, in dunne reepjes
  • 2 eetlepels (vegan) mayonaise
  • Zout en peper naar smaak
  • ¼ theelepel knoflookpoeder
  • ¼ theelepel uienpoeder
  • 1 theelepel fijngehakte dille
  • 1 theelepel fijngehakte bieslook
  • 1 theelepel fijngehakte peterselie
  • ½ eetlepel citroensap
  • 1 theelepel agavesiroop of honing

Bereiding
  • Kook de orecchiette volgens de aanwijzingen op de verpakking en spoel vervolgens goed af onder koud water. Laat goed uitlekken en doe samen met de paprika, tomaten, komkommer en romaine in een kom. Meng goed door elkaar en zet aan de kant. 
  • Meng in een kom de mayonaise, zout en peper, knoflookpoeder, uienpoeder, dille, bieslook, peterselie, citroensap en agave of honing door elkaar. Als de dressing te dik is, voeg dan druppelsgewijs wat koud water toe tot de dressing de gewenste textuur heeft. 
  • Giet de dressing over de pasta en meng goed door elkaar. Is meteen geserveerd het lekkerst, maar kan ook prima mee als lunch de volgende dag. 

Dit recept bevat een product dat is opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening. Ik word niet betaald om over dit product te schrijven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...