17 april 2017

Tomaten-currysoep met noodles en tofu

Laurens is soms een beetje een vreemde als het op eten aankomt, bijvoorbeeld toen ik deze soep maakte. Er zijn een paar dingen waar hij niet van houdt, namelijk soep, curry en noodles. Ik maakte dit gerecht dan ook in de veronderstelling dat hij het verschrikkelijk zou vinden. Maar hij had pech, want ik had zin in deze soep dus hij moest het er maar gewoon mee doen.

Ik zette hem zijn kom voor, zei ‘eet smakelijk’ en vroeg me intussen in stilte af waar hij als eerste commentaar op zou hebben. Zou het de soep zijn? Te pittig door de curry? Of toch de noodles? Voorzichtig vroeg ik: “en? Smaakt het?” En het enige wat hij zei was: omnomnom. Hij vond het dus heerlijk. Hij wilde zelfs een tweede portie en was zo enthousiast dat hij zei dat hij dit graag vaker zou willen eten. Geen probleem natuurlijk, want ik ben gek op soep, curry en noodles. 



Voor 4 personen
Ingrediƫnten:
  • 400 ml passata
  • 500 ml groentenbouillon
  • 2 flinke eetlepels rode currypasta
  • 500 gram soepgroenten of wokgroenten
  • 250 gram volkoren noodles
  • 1 blok stevige tofu
  • 1 eetlepel zonnebloemolie
  • 175 gram gepelde edamame

Bereiding:
  • Doe de passata met de groentenbouillon en de currypasta in een pan. Breng dit aan de kook. Voeg de soepgroenten tot en laat zachtjes pruttelen tot de groenten nog een beetje knapperig zijn. Bereid intussen de volkoren noodles volgens de aanwijzingen op de verpakking en spoel ze af met koud water. 
  • Snijd de tofu in blokjes en bak dit in een koekenpan op hoog vuur in de olie tot de blokjes rondom goudbruin zijn. Breng op smaak met zout en peper. 
  • Doe de noodles in vier kommen en giet hier de hete soep over. Verdeel de tofu en de edamame over de kommen. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...