26 september 2014

Tefal Infiny Press Revolution Slowjuicer

Een aantal jaar geleden kocht ik een sapcentrifuge. Sapjes zijn uiteindelijk een mooie manier om in korte tijd veel groenten te eten, dus dat leek me wel een goed idee. Menig sapje maakte ik in dit apparaat, maar een aantal dingen stond me altijd tegen. Om te beginnen het lawaai. Zo’n apparaat dat op hoge snelheid een stevige winterpeen in stukken hakt en rondslingert om het sap er uit te krijgen, is nu eenmaal niet fluisterstil. Daarnaast was het schoonmaken best even een klus. Nu is daar de Tefal Infiny Press Revolution Slowjuicer. Omdat dit een slowjuicer is, zou hij minder lawaai maken, meer sap opleveren en vooral ook gezondere sapjes. Daarnaast zou het apparaat makkelijk te reinigen zijn omdat alle losse onderdelen vaatwasserbestendig zijn. Ik nam de proef op de som. 



Om te beginnen vind ik deze juicer mooi. Hij is slank, hoog en ziet er modern uit. Dat past in ieder geval prima in mijn strakke zwart-witte keuken. Maar dat zegt natuurlijk niets over het gebruik. Gelukkig blijkt het apparaat echt een stuk stiller dan mijn vorige sapcentrifuge. Er springt in ieder geval niemand meer van de bank als ik zin heb in een spinaziesapje. Bovendien heb ik echt het idee dat ik meer sap uit mijn groenten en fruit haal. Het pulp dat uit het apparaat komt, is veel droger dan ik gewend ben.

Met dit apparaat ben ik wel meer tijd kwijt aan het snijden van mijn fruit. Bij mijn oude sapcentrifuge kon ik een hele appel in het apparaat doen, bij deze past dit niet. Logisch ook, omdat het een slowjuicer is moeten de stukken groenten en fruit wat kleiner zijn. Geeft niets, het kost alleen iets meer tijd om te snijden. Het schoonmaken is daarentegen niet moeilijk omdat alle onderdelen in de vaatwasser kunnen. Mocht je die niet hebben, dan kan je alle onderdelen ook prima afspoelen onder de kraan. Het enige onderdeel waar je een beetje meer tijd aan kwijt bent, is het zeefje. De Infiny Press Revolution Slowjuicer heeft er twee: een grove voor coulis en een fijnere voor dunne sapjes. Bij beide zeefjes blijven de vezels van je groenten en fruit in de gaatjes hangen, maar die schrob je er zo uit met de bijgeleverde tandenborstelachtige reinigingshulp. 



Na de juicer een aantal weken te hebben gebruikt, heb ik besloten om mijn oude centrifuge weg te geven. Ik heb er veel plezier van gehad, maar vind de Tefal Infiny Press Revolution Slowjuicer echt een stap vooruit. Bovendien wordt de juicer geleverd met een handig receptenboekje voor extra inspiratie. Dit fijne apparaat heeft een adviesprijs van 219,95 en is online en in diverse winkels te koop.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...