27 maart 2013

Basic marinade voor kipfilet

Kipfilet is een ondergewaardeerd stukje vlees. Ik weet wel dat het het meest verkochte stukje vlees is, maar de meeste foodies noemen kipfilet al snel droog, vinden dat er weinig smaak aan zit of geven de voorkeur aan kippendijen. En eerlijk gezegd sluit ik me daarbij aan.

Toch kan ik soms nog steeds erg blij worden van kipfilet, bijvoorbeeld in een salade. Voorwaarde is dan wel dat deze goed gemarineerd is. Daarom leek het me leuk om mijn standaardmarinade voor kip eens te delen. Hij is supersmaakvol, snel klaar en ideaal voor degenen die normaal hun kipmarinade uit een pakje halen. Hier zitten namelijk geen kunstmatige smaakstoffen of teveel zout in. En het enige wat je na het marineren nog hoeft te doen, is de kip even bakken. 



Ingrediƫnten:
  • 2 kipfilets
  • 4 eetlepels ketjap manis
  • ½ fijngesnipperd uitje
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • Snufje chilipoeder
  • ¼ tl kerriepoeder
  • ¼ tl paprikapoeder
  • 1 el soyasaus
  • 1 el olijfolie

Bereiding:
  • Meng alle ingrediĆ«nten door elkaar. Snijd de kipfilet in stukken. Roer door de marinade. Laat minstens 20 minuten, en maximaal 24 uur.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...